אני פוגשת המון הורים במסגרת עבודתי וסתם ביום יום – הם נמצאים בכל מקום…
השיחה הרווחת בימי יולי אוגוסט הם הקיטורים על החופש שלא נגמר, על הצורך להעסיק את הילדים על ימי העבודה שמתבטלים , על הסכומים שמוצאים, וכמעט כולם מחכים שהגזרה תחלוף וה- 1 בספטמבר יגיע .
אני מהאמהות שתמיד אהבו ועד היום אוהבת את החופש הגדול. אוהבת את הקרבה שיש לי עם הילדים, את הנוכחות שלהם בבית את הרוגע והשקט, את העשיה המשותפת ,את השעמום שמביא לפרצי יצירתיות מדהימים ,את הירידה במתח ובלחץ סביב התמודדות והתפקוד במסגרות השונות ,פשוט אוהבת.
אנסה לתת לכם נקודות למחשבה, אולי אצליח לשכנע אתכם שיש משהו נפלא בחופשה הגדולה .
במהלך שנת הלימודים אנחנו ההורים נתקלים בלא מעט קשיים ואתגרים סביב התפקוד של ילדינו בבית הספר.
אי רצון ללכת לבית הספר, בעיות קימה בוקר והתארגנות ליציאה מהבית, מאבקים על הכנת שעורי הבית, התמודדות עם מבחנים והכנת עבודות, התארגנות עם ציוד לימודי, יחסים עם מורות שונות , יחסים עם חברים לכיתה, הסעות לחוגים , מפגשים אחר הצהרים עם חברים , עמידה בזמנים , ועוד ועוד.
לא פעם ההתמודדות עם התפקוד בבית הספר של הילד גובה מחיר ביחסים שלנו ההורים עם הילדים ,מחיר אותו כולם משלמים.
אנחנו מתווכחים על הכנת השעורים או למידה למבחן , מנדנים להתארגן ליום המחר, עונים בשעת ערב לטלפון נוזף מהמורה שהילד עשה.. או לא עשה…יש מתח באוויר,צריך לעמוד במטלות, צריך להתנהג לפי החוקים, צריך להכין את כל השעורים, לא לשכוח מחברות וגם ספרים, שכחתי משהו? מריבות, מאבקי כוח, אכזבות מכשלונות, נכון לא שכחתי את ההצלחות הנחת והגאווה.

לכן , החופש הוא מתנה נפלאה לכולנו , מאפשר לנו להוציא את בית הספר ממשוואת היחסים.
לגלות פנים אחרות בילדינו לבחון את הילד להתבונן איך מתפקד במקומות ומסגרות אחרות .
למשל ילד שמתקשה לקום בבוקר לבית הספר האם גם לקיטנה קשה לו לקום ?ולטיול הוא קם?.
ילד שמתקשה להתארגן לבית הספר שוכח ציוד ולא זוכר את מטלותיו האם לטיול הוא מצליח להתארגן?
האם המאבק סביב שעורי הבית ממשיך גם סביב מטלה "כייפית " כמו פתרון תשבץ או סתם קריאת ספר?
החופש הוא הזדמנות נפלאה לנו ההורים לבחון את תפקודו של הילד במיומנויות שדומות לאלו הנדרשות ממנו בבית הספר אך במנותק מההקשר של בית הספר. לראות את ילדינו כאדם שלם בעל יכולות גם במסגרות אחרות .

החופש מאפשר לאותם ילדים, שהתחום האקדמי הוא לא התחום החזק שלהם וכן יש כאלה . תסלחנה לי כל האמהות ה"פולניות", לא כל הילדים יהיו ויכולים להיות רופאים או עורכי דין וגם להם מגיע לגלות במה הם חזקים באיזה תחום הם מצליחים ולהנות מרגעי חסד של הצלחה .

החופש מאפשר לילדינו המוצלחים והמבריקים בלימודים לצאת ממקומות שאליהם הם נכנסים במהלך שנת הלימודים. ולהתנסות במטלות שהם לא התחום בו הם מצטיינים לחוות התמודדות מסוג אחר.

החופש מעניק לילד הזדמנות נפלאה להשתעמם , והמון, עד שמתוך השעמום עולה פרץ של יצירתיות מפתיעה.ולחזור ולהשתעמם עד שהמוח מתכווץ לפעמים שעמום מעורר תסכול, אך גם תסכול הוא חלק נורמלי בהתפתחות.
החופש מאפשר לילד להחליט בעצמו על עצמו ועל השעמום שלו,מה לעשות כמה איך מתי עם מי? חופש לבחור במלוא מובן המילה אם לא עכשיו אי מתי?

לסיום ולסיכום החופש מאפשר לנו ההורים ולא פחות חשוב לילדים לקחת פסק זמן מכל ההתמודדויות הרגילות של היום יום , מהדרישות ומהאתגרים הקבועים .לנוח למלא את המצברים ואולי לנסות דברים אחרים וחדשים , להתבונן ולבחון את ילדינו מחוץ למסגרת הבית סיפרית , לאפשר להם לנסות ולהתנסות לצמוח ולגדול. כך יוכלו לחזור לבית הספר מחוזקים עם ביטחון בעצמם וביכולתם לשנה מלאה באתגרים חדשים.טוב, אם לא הצלחתי לשכנע אני יכולה לעודד אתכם זה עובר , כך או כך זה בסוף נגמר
אז אם אפשר את הלימון להפוך ללימונדה אז שתהייה עם הרבה סוכר!

  • Share/Bookmark

השאר תגובה

Spam protection by WP Captcha-Free